۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۹

در سفر چهارم هیئت دولت/

موافقت با ایجاد بیمارستان ویژه بانوان/ موزه مردم شناسی افتتاح شد

موافقت با ایجاد بیمارستان ویژه بانوان/ موزه مردم شناسی افتتاح شد

ارومیه - خبرگزاری مهر: موافقت با تبدیل بیمارستان شهید بهشتی ارومیه به بیمارستان ویژه بانوان، راه اندازی مجتمع علوم پزشکی در خوی، بهره برداری از مدول تصفیه خانه ارومیه و افتتاح موزه مردم شناسی در ساختمان قدیم شهربانی در جریان چهارمین دور سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی انجام شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، موزه مردم شناسی آذربایجان غربی عصر روز یکشنبه با حضور محمد شریف ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ساختمان قدیمی شهربانی ارومیه افتتاح شد، این موزه در یک هزار و 800 مترمربع زیربنا و با 800 قلم اشیا تاریخی و باستانی در ساختمان شهربانی قدیم ارومیه گشایش یافت.

اختمان موزه مردم شناسی آذربایجان غربی در دو طبقه و در بخشهای مختلف و شامل تمام عناصر فرهنگی و آداب و رسوم قومیت ها و مردم استان است، بخش زندگی روستایی، پوشاک محلی، نوع دامداری و تهیه فرآورده های دامی، موسیقی و انواع ساعت های جیبی به تعداد 80 عدد مربوط به دوره معاصر از جمله بخشهای این موزه است.

تبدیل بیمارستان شهید بهشتی ارومیه به بیمارستان ویژه بانوان

مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی شامگاه یکشنبه در دیدار بانوان برگزیده آذربایجان غربی با همسر رییس جمهور و مشاور امور بانوان وزارت کشور گفت: بیمارستان شهید بهشتی ارومیه به بیمارستان ویژه بانوان تبدیل می شود.

حمیده محدثی  افزود: در این خصوص ، تفاهم نامه ویژه ای تنظیم شده تا در راستای تکمیل این بیمارستان و تجهیز آن به عنوان یک بیمارستان ویژه بانوان اقدامات اساسی انجام گیرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم این بیمارستان تخصصی در مرکز استان آذربایجان غربی احداث شود تا زمینه ارتقاء سلامت بانوان این استان و استانهای همجوار باشد.

وی با اشاره به مشکلات بانوان در حوزه درمان در آذربایجان غربی ادامه داد: نبود سامانه سونوگرافی ویژه بانوان یکی از این مشکلات است که امیدواریم در این خصوص نیز برنامه ریزی ویژه ای صورت گیرد.

بیمارستان شهید بهشتی ارومیه از طرح های بزرگ بهداشت و درمان در آذربایجان غربی می باشد که ساخت اسکلت بتونی آن پایان یافته و به زودی وراد مرحله نازک کاری می شود.

راه اندازی مجتمع علوم پزشکی در خوی

محمدحسن طریقت منفرد روز یکشنبه با حضور در شهرستان خوی همزمان با چهارمین سفر هیات دولت به آذربایجان غربی افزود: احداث این مجتمع از مهمترین دستاوردهای این سفر به شهرستان خوی بوده که باید ساز و کاری فراهم کنیم تا این مجتمع بتواند در جهت رفع نیازهای درمانی مردم این شهرستان موثر باشد.

وی اظهار داشت: توسعه فعالیت های درمانی نقش بسیار موثری در توسعه مناطق و شهرستان ها داشته و دارد که دولت نیز در این خصوص بسیار مصمم است.

در حال حاضر دانشکده پرستاری و بهداشت خوی با حضور بیش از 100 دانشجو و با سابقه بیش از 10 سال در این شهر فعالیت دارد که با ایجاد مجتمع علوم پزشکی شاهد پیشرفت های علمی در این حوزه می شویم.

مدول یک طرح آبرسانی شهر ارومیه افتتاح شد

وزیر نیرو که همراه هیئت دولت در چهارمین دوره سفرهای استانی به آذربایجان غربی سفر کرده است، شامگاه یکشنبه ، مدول یک طرح آبرسانی شهر ارومیه را افتتاح کرد، ساخت مدول یک تصفیه خانه ارومیه با 472 میلیارد ریال اعتبار از سال 91 آغاز شده بود که دیروز به بهره برداری رسید.

این طرح شامل 17 کیلومتر خط انتقال آب خام از سد شهرچای ارومیه به تصفیه خانه، یک مدول تصفیه خانه به ظرفیت 1050 لیتر برثانیه، 25 کیلومتر خطوط انتقال بین مخازن، یک واحد مخزن ذخیره پنج هزار متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ اضطراری است، هدف از اجرای کلی این پروژه تامین آب شرب بهداشتی 800 هزار نفری جمعیت شهرستان ارومیه تا سال 1400 است.

کد خبر 2048298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha